fredag 4 mars 2011

Kommentarer från Hultsfreds kommunhus

I Hultsfreds kommunhus pågår nu loggningen av elanvändningen. Under första arbetsveckan har vi minskat elanvändningen väldigt lite, tyvärr. Men vi jobbar på.

Även jag har fått in lite respons på vad man kan göra för att minska elanvändning i huset:

"Häftigt att man ser så tydligt när folk börjar strömma in i huset och sätter på sina datorer och tänder lyset...."

"En sak man skulle kunna göra något åt är all belysning i vårat arkiv..."

"Jag släcker lyset när jag går hem även i de andra förvaltningarnas korridorer om de har missat det."

"Kan man inte sätta en trappautomat på den delen av belysningen som inte är tidsstyrd? Så att det bara är tänt i några sekunder tills man hinner in på sitt kontor."

"Det är lätt att det blir en "dom och vi" sak av det hela. T.ex. kanske vi säger att, på kommunhuset kan väll alla stänga av sina datorer så skulle elanvändingen minska massor, men jag behöver inte göra det för det tar så lång tid att få igång min dator när jag kommer på morgonen."

Så här ser elanvändningen ut just nu och ett dygn tillbaka.


/Jens

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar