fredag 1 april 2011

mejl

Jag fick ett mejl om sparsam körning igår som var tänkvärt! Bra att personen försöker tillämpa sparsam körning, kul att någon tycker till och intressant att denne också kommit på att kommunen skulle kunna underlätta för de som vill köra sparsam körning!

"...jag har lite synpunkter på detta med eco-driving. Jag försöker tillämpa det så mycket jag kan, men det är för dåligt sikt i många stora vägkorsningar och rondeller med mera. Det borde vara en sak för teknik- och serviceförvaltningen och deras personal som jobbar med gator och vägar. Det finns mycket träd, skyltar och dylikt som skymmer sikten så att man måste stanna i onödan. Jag menar inte att man ska köra fort och vara hänsynslös, utan låta bli att stanna när det inte behövs..."


Tillämpar du också sparsam körning när du kör bil?

Jag utlovar lite bra tips i bloggen framöver nu när inte snöiga vägar behöver hindra någon från att köra sparsamt.


/My

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar