onsdag 13 april 2016

Elbilar laddar upp för genombrott....

Intresset för elbilar bara ökar och genom att antalet laddplatser ökar i samma takt så kan vi förvänta oss en snabbare utveckling inom snar framtid. Det finns dock en del att tänka på innan man köper sin första elbil. Kommer jag att klara mig med ett batteri på 24 kWh eller är 30 kWh ett måste? Kan jag ladda bilen på en timma hemma eller nere vid affären när jag handlar. Hoppsan får jag låna en ersättningsbil gratis när jag åker mina 140 mil till fjällen! Måste jag köpa en Tesla för att få en vettig bil? El-Hybrid vad är det ... då behöver man väl inte krångla med sladd?
Grafen pekar uppåt !

Mer aktuella siffror hittar här Startsida - Elbilen i Sverige
Frågorna och utmaningarna är många men flera har löst pusslet och köpt sin första elbil.

Svar på hur man får ihop en bra laddplats hittar ni på Power Cirkel.
Länk här....Startsida - Power Circle




Ett "nav" i ladd-frågan är Laddinfra .... Länk här






En kunskapsportal med allt som gäller elfordon och laddning är Emobility.se
Bidrag, äga en elbil, kanske för företaget?
Länk här ....Emobility.se - Sveriges främsta kunskapsportal för laddinfrastruktur

Som vanligt när Energimyndigheten är inblandad lite här och var så får man snurra runt och leta lite, men man hittar mycket matnyttigt på vägen !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar