tisdag 20 oktober 2015

2015 års vinnare i Inga löjliga bilresor

Sarah Hasselkvist är en värdig vinnare av cykeln trots att vi fått in många tävlingsbidrag med betydligt kortare resor än hennes. Men det som utmärker Sarah är att hon inte bara skulle spara hälsa och miljö på att ställa bilen utan även tid eftersom det skulle vara mycket mer tidseffektivt att gå eller cykla med sin hund Zeppelin till jobbet istället för att först promenera med hunden och sedan ta bilen med hunden till jobbet. Hon gör dessutom dessa bilresor nästan dagligen vilket är riktigt löjligt. Detta visar att Sarah har det som krävs för att segra i Inga löjliga bilresor och vi överlämnar med glädje cykeln till henne

Testkörning
Vinnarna Sarah och Zeppelin jublar



Linda Dynestad Hållbarhetstrateg, Emma Jonsson Energi- och klimatrådgivare, vinnaren Sarah Hasselkvist, Jonatan Samuelsson Motorsport.

Saras bidrag:
Jag driver Vimmerby Hunddagis och äger en dobermann. Har knappt 20 min promenad till jobbet. Men jag går med min hund innan jag åker bil till jobbet när jag lika gärna kunde gå 20 min till jobbet med min hund (som ändå är med på jobbet varje dag) eller ännu hellre cykla, det skulle inte ta många minuter med en dobermann som draghjälp på cykeln.
Men jag äger ingen cykel så hade jag ägt en hade jag definitivt använd den mer och bilen mindre. 
Så jag gör löjligt många löjliga bilresor varje vardag.

Läs fler bidrag här

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar