fredag 2 mars 2012

Semester

Jag sticker på semester i två veckor, från och med idag och är åter 19 mars. 
Är det något akut finns hänvisning på min telefonsvarare och på mejlen.

Mikael och Emma svarar även på frågor här på bloggen.



Mikael påpekade att jag borde åka tåg till mitt resemål, men det är för långt för det (tycker jag), men ärlig som jag är tänkte jag redovisa mina koldioxidutsläpp, som genereras av flygresan, här:

Arlanda - Frankfurt          139 kg CO2
Frankfurt - Colombo        620 kg CO2

Colombo - Frankfurt        620 kg CO2
Frankfurt - Arlanda          150 kg CO2

Totalt = 1 529 kg CO2 (sträckan totalt är 1 856 mil)

Detta motsvarar lika mycket som 26 362 069 mil med tåg eller 4 132 mil med landsvägsbuss eller 742 mil med en genomsnittlig bensinbil.

Att skriva dessa rader gjorde ju inte samvetet renare men det ger ju åtminstone lite distans till det hela.

/Jens Karlsson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar